Pagina's

donderdag 4 maart 2010

Hard werken telt op, samenwerken vermenigvuldigt ! (ook in economie)

Zeer leerrijk en gezellig was het vandaag op het economisch congres van de businessclub regio Tienen, waar gemeente Hoegaarden partner van is.  Het deed mij plezier dat er 2 vrouwen in het academisch panel zaten.  Op de netwerkreceptie nadien werd het echter toch weer vooral een mannenonderonsje.  Misschien ben ik als man geboren, maar ik blijf toch altijd in dat mannelijk gezelschap volharden.
Hoegaarden was uitermate goed vertegenwoordigd, zowel qua politici als qua ondernemers en werknemersorganisatie. 
En ik was zeer gelukkig dat één van de sprekers mijn favoriet Chinees spreekwoord citeerde : 'hard werken telt op, samenwerken vermenigvuldigt'.
Het thema van de avond was : hoe herverdeel je de welvaartstaat ?