Pagina's

dinsdag 6 juli 2010

Wat hebben we vandaag weer geleerd uit Nieuwsblad Online :

Gelezen op Nieuwsblad Online, van onze streekreporter, in een artikel over een vlierstruik met vreemde wortels :
Liquidae zijn de klanken m, n, l en r. (Om ze te onthouden: ze staan alle in de naam Marleen).Ooit, meer dan 25 jaar geleden heb ik geleerd wat liquidae zijn.  Maar dat 'ezelsbrugje' met Marleen hebben ze er mij in Germaanse nooit bijverteld.
En... ook mijn dochter Marie : allemaal 'liquidae' in haar naam.  Mijn oudste dochter : ook.   Bij Peter zit er vreemde eenden in de bijt (p en t).  
Je vraagt je af waarom ik dat aan de unief allemaal geleerd heb ? Om in Hoegaarden aan politiek te doen ? Om bij Groep KVLV projecten te beheren ?  Maar soit, Germaanse heeft altijd een hoog 'fun'gehalte gehad.