Pagina's

dinsdag 11 september 2012

De uitspraak van de week komt van een klein meisje uit Outgaarden

Jill (foto), coördinator Stekelbees Hoegaarden, fietst dagelijks met haar jonge kroost voorbij mijn huis richting Outgaarden.  Omdat er 2 verkiezingsaffiches ophangen in mijn voortuin wou haar dochter er meer over weten.  Jill had gezegd : dat is voor de verkiezingen.
Maar nu…. Telkens als ze voorbij mijn huis fietsen, vraagt het dochtertje :

Doet Marleen mee met een Miss-verkiezing ?

Tja… kan je haar ongelijk geven ?  Ik begin meer en meer voorstander te worden van de affiche-aanpak van Marc Soens, schepen van leefmilieu in Tienen, ook al is het niet mijn partij….  Geen foto’s, gewoon de naam van de kandidaat, met een leuk prentje van het dorp erbij….
Zo werd in mijn jonge jaren trouwens campagne gevoerd op het platteland.  Het bevorderde de creativiteit. 
Ik heb mezelf alvast een potje oranje verf aangeschaft.  Weerbestendig!