Pagina's

woensdag 28 augustus 2013

als ik niet in de politiek zou zijn gegaan...

….zou mijn leven er helemaal anders uitzien.  Zoals bijvoorbeeld meereizen met mijn echtgenoot naar de erg interessante Europese steden die hij voor zijn werk bezoekt.  Nu in Kopenhagen, volgende week in Londen enz.

Maar kom,  de politiek is eigenlijk nog veel interessanter.  Niet voor de pensenkermissen, niet om lintjes door te knippen of pleziertjes te doen… , dat is eerlijk gezegd mijn ding niet.   De echte politicus is in de politiek om DE WERELD TE VERBETEREN.  Ook op gemeentelijk vlak moet dat de ambitie zijn.  Alles kan beter voor de burger en daar moet je als politicus naar streven.  Als je van nature geen idealistische wereldverbeteraar bent, ben je volgens mij niet geschikt voor de politiek.   De politiek geeft je de kans om, hoe klein en lokaal ook, de wereld een beetje te verbeteren.  Reglementen en regels zijn er om te verbeteren.  Het is de ‘core business’ van de politiek.  Het gros van de energie van een politicus moet naar dat aspect gaan.