Pagina's

zondag 4 augustus 2013

Zal ik nu toch moeten overschakelen naar Prezi, de 'powerpointkiller'?

Tja, glamoureuze meisjes op het werk hadden het mij al gezegd : Wil je iet of wat een knappe presentatie maken tegenwoordig, dan doe je dat niet meer in powerpoint, maar in Prezi.  Ook onze toeristische ambtenaar is er al erg handig in.  Powerpoint is dood, leve Prezi.... zo zeggen de meest vooruitstrevende onder ons.
Zelf vind ik het erg knap om naar te kijken, maar zelf een Prezi maken, dat is andere koek.
Op het werk bij Ons (=Groep KVLV), waar ze vinden dat we zelf ook handig moeten zijn met de laatste IT-snufjes (Vrouwen met Vaart voor iets....) heb ik onder de middag al zo eens een workshop Prezi gevolgd.  Mijn conclusie : ik werd er zeeziek van... misschien ben ik er te oud voor geworden - alhoewel ik menig oudere mens dan mezelf lustig zie 'prezi-en'.
Ondertussen sluipt Prezi ook meer en meer het gemeentehuis binnen, veelal door externe bezoekers.  Zo morgen ook op de persconferentie rond de Slag bij Hoegaarden.  Morgen hoort u trouwens meer over wat op die persconferentie werd gezegd.  De Slag komt dichterbij (29 september).  Misschien kan ik wel met u duelleren.....?