Pagina's

zaterdag 20 december 2008

2009 - het jaar van de blog ? Facebook ingehaald?

Vandaag gelezen in de Standaard. 2008 was het jaar van Facebook. Je moest al volharden om niet aangesloten te geraken. Daisy en Sophie van CD&V en heel wat ander jong geweld van KVLV hebben mij meermaals proberen overtuigen om facebook'vriendje' te worden. Universiteitsstudenten openen een facebookaccount voor hun professoren enzovoort... Je moet al veel karakter hebben om geen faceboekaccount te nemen. En toch , aan mij is het niet besteed. Ik heb het eens geprobeerd en raak er helemaal van in de war. Op Facebook kom je dan ongevraagd de jonge garde Hoegaardiers tegen. Word je daar nu 'vriendje' mee of juist niet ? Ook president Obama, Yves Leterme,... ze zijn allemaal terug te vinden op Facebook. Ik snap niet hoe je daar moet mee omgaan. Geef mij dan maar een goede blog. De beste is die van het Nieuwsblad van Hoegaarden. Volgens critici, zegt de Standaard, zou bloggen getuigen van exhibitionistische trekjes. Maar volgens trendwatchers wordt het de hype van 2009 én de bron van informatie van de toekomst. Ik denk er het mijne van : typisch voor vrouwen (babbelen graag) en medioren (minder visueel ingesteld dan de jeugd, meer van het verbale type). Voor wie de vroegere artikels niet gelezen heeft : medioren zijn tussen 45 en 60. We zullen eind 2009 evalueren wie gelijk had.