Pagina's

zondag 5 juli 2009

mooi begin van de week op komst

Maandag voormiddag vergadering op KVLV. In de namiddag trek ik met de andere sociale economie-organisaties van het arrondissement naar de (groene) Benedictushoeve in Herent voor onze laatste vergadering voor het sociaal-economische 'reces'. Die mooie term hebben we afgekeken van de politieke dames en heren in Brussel. Het wordt een soort 'déjeuner sur l'herbe' maar dan om 2 uur 's middags. Ik veronderstel dat we voor de gelegenheid vergaderen in het (bio)gras met een streekwijntje erbij. Dinsdagvoormiddag persvoorstelling in Assent van de nieuwe publicatie van de GR (Grote Route Pad) van het Hageland. Gedeputeerde voor Toerisme Monique Swinnen stelt de publicatie voor én ik heb een vermoeden dat er zal moeten gestapt worden. Zij heeft als gedeputeerde voor toerisme altijd haar stapschoenen in de koffer zitten. Hoegaarden ligt op de GR-route, dus daar moeten we bij zijn. Dinsdagnamiddag komt ROB filmen in Hoegaarden. Ze waren op zoek naar een verborgen schat. Ik ben ook wel een schat (soms!), maar toch bedoelden ze iets anders met die verborgen schat. 's Avonds raad van bestuur van Portiva, onze intergemeentelijke archeologische dienst. De archeoloog Tom is onlangs mee met mij de crypte ingedoken en was zeer onder de indruk, zie mijn blog een paar weken geleden : http://marleenlefevre.blogspot.com/2009/06/het-historische-hart-van-hoegaarden.html De rest van de week zullen er op het werk rapporteringen voor subsidiedossiers moeten afgewerkt worden. Waarom stelt iedereen dezelfde deadline ? Allemaal op 15 juli ! Weten al die verschillende overheden dat ik in (werk- en blog)reces ga op 16 juli ? Vraagje ivm met één van de schatten die ROB TV van naderbij komt bekijken, namelijk de Marollenkapel : het verhaal van die onderaardse gang van de kapel naar het klooster Mariadal : is daar nog iets meer over te vertellen? Is hier niet nog meer 'story' (al dan niet echt gebeurd) ? Waarvoor zou die gang gebruikt geweest zijn volgens de verhalen ?