Pagina's

zondag 23 januari 2011

In de maak : een knop 'sociale media' op de website van de gemeente Hoegaarden

Je hebt het al gezien op de websites van het Nieuwsblad en De Standaard, ook op mijn eigen blog en op onze huishoudblog van het werk : er staat een knop 'sociale media'.  Lezers die een artikel zo tof vinden dat ze het willen 'delen' met hun vrienden, kunnen met één druk op de knop dit op hun facebook zetten, 'tweeten' op twitter, het op hun eigen blog zetten, mailen naar een vriend enzovoort.
Het lezersaantal zou normaal gezien aanzienlijk moeten stijgen hierdoor.  Ik merk dit zelf als ik een bericht doorklik naar facebook dat mijn lezersaantal stijgt.  En mijn blog/facebook/twittervriend Hoegaardier Serhij Perevoznyk 'tweet' automatisch al mijn berichten naar zijn twitter. 
Binnenkort vind je die sociale media knop ook op de website van de gemeente Hoegaarden. De (gouden!) tip om de sociale mediaknop te voorzien op de gemeentelijke website komt de grootste tweeter van het dorp, Serhij.  Webalive (Stoopkensstraat) zorgt voor de uitvoering.  Binnenkort zullen er tweets rondgestuurd worden over alle activiteiten en aankondigingen op de gemeentesite.  Tot in Rusland en de States zullen ze weten wanneer het containerpark gesloten is....
Het zal in alle geval de communicatie  naar de burger toe verbeteren.  En de burger zal meer dan nu zijn zegje kunnen doen.  De VVSG (Vereniging voor Steden en Gemeenten) had het in haar tijdschrift er nog over dat dit de toekomst wordt op vlak van communicatie met de burger.