Pagina's

zondag 25 december 2011

jaaroverzicht, deel 2

Veel moois te zien dit afgelopen jaar.  De Tuinen organiseerden Sousvoir, een kunstenparcours op niveau, in onze mooie gebouwen en buitenruimten.  De Getebrug werd geopend, één van mijn favoriete plekjes in Hoegaarden, de Celismolen gerestaureerd.  Een boomkunstenaar verraste ons met een mooi staaltje LandArt in De Tuinen van Hoegaarden.   De oude straatnamen werden opgehangen in de dorpskern van Hoegaarden, het rond punt van Altenaken werd met subsidies van de minister van milieu Joke Schauvliege op milieuvriendelijke wijze aangelegd.
De 2 plantenmarkten (lente en herfst) in de Tuinen waren een enorm succes. 
De werken van de schoolomgevingen werden aangevat (het wordt heel mooi in Hoegaarden !) en er werkt gewerkt aan de brandveiligheid van de jeugdhuizen.
In Meldert ging de eerste Gaston Roelantsjogging door en in Hoegaarden de eerste cyclocross op één van de mooiste plaatsjes van Hoegaarden.  
Op toeristisch vlak werd een aanvang genomen met de samenwerking met Wallonië en Limburgs Haspengouw, met leadersteun van alle 3 deze regio's.
In de bib werd op het einde van het jaar de 'zelfscan' geïntroduceerd.
Dit jaar (uitzonderlijk!) geen ministers op bezoek in Hoegaarden.  Wel een heuse aartsbisschop.

Persoonlijk had ik een zeer leuk jaar, veel aangename reisjes met mijn Grote Liefde gemaakt, zowel met als zonder dochters.  In de zomer volledig met rugzak en openbaar vervoer.

Op het werk ben ik in december van job veranderd (eigenlijk gewoon van vzw binnen Groep KVLV, het werk bleef in grote lijnen hetzelfde).  Na 8 jaar vond ik dat het voor mij tijd voor iets nieuws. Je mag nooit te veel 'gesettled' geraken in een job. Ik ben er zeker van dat 2012 een boeiend jaar wordt in de kinderopvang, met zeer veel uitdaging.

Op politiek vlak : CD&V Hoegaarden bleef in 2012 een ongelooflijke aantrekkingskracht op vrouwen hebben... (goed zo!, alleen hebben ze daar in Brussel geen rekening mee gehouden bij het uitdelen van de ministerposten). De website van onze afdeling werd helemaal vernieuwd (zie link hiernaast).