Pagina's

maandag 27 februari 2012

Wéér een schat in mijn mailbox toegekregen, over onze kiosk....

Tja, het houdt niet op met die kiosk.  De auteur van de 2 kronieken van Hoegaarden (C.Hennuy) was zo vriendelijk om in te gaan op mijn vraag om een automatische 'search' te doen in zijn 2 kronieken op het woord 'kiosk'.   Dit geeft ons de mijlpalen weer van het leven van deze mooie kiosk.  Het was een bewogen leven, politiek geladen ook.  Op de kiosk werd in 1981 ook de milleniumvlam aangestoken.
Maar ik mag niet alles vertellen, hé.... zo heel af en toe als ik het niet kan laten.  De rest van het leven van de kiosk moet je komen bewonderen op de expositie die we in de raadzaal zullen organiseren op Open Monumentendag... (9 september).

(op deze foto zie je nog de oude, bombastische luchter hangen).
En morgen vertel ik iets meer over het trapje.... daar is iets mee....