Pagina's

maandag 16 april 2012

Drukke agenda deze week

Maandagvoormiddag naar Leuven, in de namiddag een vrouwenoverleg met Hoegaarden Schrijft! in Hoegaarden.  Daarna nog naar gemeentehuis. Voor het schepencollege is er een bespreking met alle raadsleden, daarna college.
Dinsdagavond gemeentehuis op grondgebiedszaken, daarna gemeenteraad.
Woensdag naar Brussel ('in de leer' als Nationaal Voorzitster Kind en Preventie - nog veel bij te leren).  In de namiddag naar Interleuven voor een studiedag rond de omgevingsvergunning.   Er is een nieuw Vlaams decreet dat bepaalt dat binnenkort de milieuvergunning en bouwvergunning samen in 1 aanvraag worden behandeld, de omgevingsvergunning.  De uitvoeringsbesluiten moeten nog geschreven worden, maar vermits  we in Hoegaarden 'snelle jongens en meisjes' zijn, wil ik alvast eens gaan luisteren.  Je weet maar nooit dat we ons steentje kunnen bijdragen voor de uitvoeringsbesluiten.  Daar gaat politiek over hé, zorgen dat de regels OK zijn.... Het is weliswaar te hopen dat al wat ik woensdag bijleer over de omgevingsvergunning  geen verloren moeite is.  ('t Is te zeggen, laten we hopen dat ik in 2013 nog steeds uw schepen van leefmilieu mag zijn.... en de 'omgevingsvergunning' nog in de praktijk mag meemaken.... ).   Maar ja, dat hangt gewoon af van de kiezer, en... die heeft altijd gelijk.  
Persoonlijke bedenking : is er bij invoege treden van het decreet dan in plaats van een schepen Leefmilieu en in plaats van een schepen Ruimtelijke Ordening een 'schepen voor omgeving' ???  Wie zal het zeggen....
Woensdagavond CD&V-vergadering.
Donderdag weer naar Brussel. 's Avonds sociaal congres in Tienen.   Het gaat rond regionale tewerkstelling.
Vrijdagavond partytime op KVLV Nationaal.   De vorige voorzitster wordt op gepaste KVLV-wijze uitgewuifd.  Daar wil ik bij zijn.  Carla Durlet, de meest gedreven madame die ik ken, gaat op pensioen (links op de foto).  Rechts op de foto de nieuwe voorzitster, die ik ben opgevolgd op de cel innovatie bij Landelijke Kinderopvang en vanaf begin juni als voorzitster Kind en Preventie.  Kind en preventie is een samenwerkingsverband van de vrouwenorganisaties Markant, KAV en KVLV en organiseert de consultatiebureau's voor pasgeborenen.  De consultatiebureau's krijgen dankzij een nieuw Vlaams decreet een nieuwe rol op vlak van Preventieve Gezinsondersteuning.  Ik ga mij niet vervelen de komende maanden en jaren.... Gelukkig maar.