Pagina's

zaterdag 23 februari 2013

Mijn moeder reageert (op mijn bericht van vandaag én op het bericht op de website CD&V Hoegaarden)


Mail van mijn moeder ter reactie op het bericht van daarstraks (over de vreemde raadsbesluiten in Wange in 1875): 

Lambert Lefèvre in Wange was de vader van Armand Lefèvre geboren in Wange en grootvader en peter van je papa.
'Waarschijnlijk is hij dus  in Wange burgemeester geweest , je overgrootvader Armand was zijn enig kind., maar die overgrootvader is zelf volgens  je papa vertelde nog mee naar Meldert verhuisd en 99 jaar geworden en in Meldert overleden. Doe hem dus na dan heb je evenveel tegoed dan dat je morgen oud bent.
Annelien heeft een stamboek gemaakt en die zal het daar wel op terugvinden. Je moet hem haar eens vragen.
Hij ging te voet van Meldert naar Wange en terug, zo ging dat in die tijd ofwel met paard en koets.Ik weet het maar omdat papa dat vertelde.' - aldus mijn moeder.

Persoonlijke opmerkingen : 
- Inwoners van de Meerstraat in Meldert hebben het mij al verteld : het was al zittend op een paard dat Armand Lefevre in Meldert toekwam en... hij had de mooiste rijlaarzen van het dorp.  Hij is er schepen geworden zonder verkiezingen (zo ging dat toen...)
- Die generatie had nog een accent op Lefevre staan.  Bij mij is het er af gevallen sinds ik mijn geboorteakte nodig had om te trouwen....