Pagina's

zondag 6 april 2014

De plantenmarkt in De Tuinen van Hoegaarden : niet alleen voor planten, niet alleen veel bezoekers, ook veel vrijwilligers....

Hoegaarden Schrijft, Hexagons, GROS, Voedselteams, Kom op tegen Kanker.... het was een prachtige dag.
Veel volk van Tienen, Glabbeek, Boutersem, Leuven.  Naar het schijnt is zelfs de graaf van Beervelde (internationaal gerenommeerde plantenmarkt) onze standjes komen spotten.
Volgende afspraak : 14 september.  En dat wordt een plantenmarkt 'plus'.  Er zal een extra luik zijn, waar ik helaas nog niets mag over vertellen.
Tussendoor ook nog zitten schoffelen in mijn tuin.  En in de zon zitten brainstormen over wat ik eigenlijk al wel heel lang eens Hoegaarden zou willen georganiseerd zien door één of andere vereniging : een Open Tuinendag.  Binnengluren in de tuinen van Hoegaardiers.  Het zou bijvoorbeeld rond een thema kunnen zijn, zoals ecologisch tuinieren.  Of met een 'plus', zoiets als de TenTUINstelling in Knokke-Heist., kunst in tuinen van Hoegaardiers.  Als er een vereniging een goed idee heeft, laat maar weten !  Er is veel mogelijk.  En zelf heb ik ook de ambitie om mijn tuin(tje) open te stellen.