Pagina's

donderdag 3 juli 2014

Speciaal voor familie en vrienden van mijn dochter Laura en Thibaut : een lange mail uit Argentinië

Laura :
We hebben hier de tijd van ons leven! We weten dat we te lang in Buenos Aires zijn blijven plakken maar we leerden daar veel mensen kennen.  Alle wijken hebben we gedaan, inclusief de nightlife, tango op elke straathoek, marktjes met juweeltjes en bbq in elke garage waar iedereen mag aansluiten,... Wel zoveel miserie gezien daar; echte krotttenwijken, overal vuilinis, zieke mensen en jonge kinderen die op straat leven. Mijn hart brak echt. Thib heeft dan ook zijn slaapzak aan de mensen die onder het balkon van onze hotelkamer gegeven, zij hebben dat meer nodig. We zijn 1x in het zak gezet met vals geld . Verder is het eten hier VLEESIG! Echt al het vlees dat ze kunnen vinden, ik heb hier al nieren en zo gegeten. (heel lekker tot ik wist wat het was)

Twee dagen geleden hebben we dan de bus naar puerto igazu genomen. En hier is het een groot paradijs. We zien de jumgle vanuit ons raam, prachtig! Ik had een beetje schrik dat het stadje te vol zou zijn van toeristen, maar het is laagseizoen dus vooral locals. Super gezellig, in tegenstelling tot Buenos Aires , waar ik als meisje niet alleen over straat kon lopen, voel ik mij hier super op mijn gemak. Duizend straathonden en katten, appelsienenbomen, palmbomen, ...

Maar wat Thib en ik vandaag hebben gedaan is niet te beschrijven. Ik heb nog nooit zoiets moois gezien of gedaan! We zijn naar de watervallen van igazu gegaan ( 1 van de 7 mooiste plekken ter wereld) en AMAI!!! Je zal het op de fotos wel zien! Daarna zijn we de jungle ingegaan. Dat mag hier blijkbaar zomaar, terwijl er wel 50 soorten slangen, puma's, panters en bijtende apen zitten.... Dat was echt bangelijk! Ik keek omhoog en 10 aapjes vlogen boven mijn hoofd. 900 verschillende soorten vlinders die gewoon op je kwamen zitten. De katachtige en de slangen heb ik gelukkig gemist. 

Morgen gaan we naar Brazilie (5km van hier) en de dag erna naar Salta. We maken het echt heel goed! Ik probeer binnen 3 dagen iets van mij te laten horen maar ik beloof niets want salta wordt echt backpacking.