Pagina's

vrijdag 4 september 2015

Om het echt te voelen moet je het zien

Het heeft wat met mij gedaan, mijn bezoek aan het asielcentrum vandaag in Alsemberg.  Ook al was de afspraak al langer vastgelegd en ook al ging het niet over de vluchtelingencrisis, het heeft 'wat met mij gedaan'.   Volwassen mannen in de gang aan het aanschuiven (voor wat er werd uitgedeeld ? dat was mij niet zo duidelijk), alle talen door elkaar... vriendschappen ook, maar ook zo dicht op elkaar, weinig privacy, geen zicht of er wel of niet een toekomst is voor hen in Vlaanderen.  Wij hebben er geen benul van hoe moeilijk leven dat moet zijn.  En dat zijn dan de 'geregistreerde en opgevangen' vluchtelingen, met een dak boven het hoofd.
Terug op kantoor had ik het zeer moeilijk om mij op mijn werk te concentreren....