Pagina's

dinsdag 12 juli 2016

Nog een paar dagen en ik ben er tussenuit (ook digitaal hoop ik)

Vanmorgen al een vergadering achter de rug op het gemeentehuis met het Regionaal Landschap en de milieudienst over het bijenproject waar we van de provincie subsidies voor krijgen.  2017 wordt in Hoegaarden alvast het Jaar van de Bij.  In het infoblad van september lees je er meer over.  Heb je een bijvriendelijke tuin ? Laat het ons weten !
Vanavond naar de avondzitting op het gemeentehuis. 
Morgen nog een overleg met de milieudienst en dan ga ik er even tussenuit.   Officieel zal ik door verlof zelfs geen afscheid kunnen nemen hebben van de medewerker van onze toeristische dienst die Hoegaarden eind augustus inruilt voor de grotere regio Hageland.   Carolien, de dame die het toerisme in Hoegaarden professionaliseerde, zullen we moeten missen in de gemeente, maar wel nog tegenkomen in het Hageland.  Ik ben er zeker van dat ze haar 'boon' voor Hoegaarden behoudt en ons prima zal begeleiden van op haar stoel bij toerisme Vlaams-Brabant.   Afscheid nemen is nooit leuk, maar iedereen heeft het recht op ontplooiing en groei.  
Ik trek er deze vakantie op uit met openbaar vervoer en plooifiets (mijn ontdekking van het jaar).  En natuurlijk met mijn grote liefde en zijn plooifiets (krak dezelfde!).  Je kan ons zien rondpeddelen aan de Belgische kust, met uitstapjes naar de Triënnale in Brugge of naar Gent, een stad naar mijn smaak (behalve tijdens de Gentse feesten).   Naar Antwerpen om er met de dochters naar de 'Vintage per kilo' te gaan.  Ze beginnen meer en meer op hun mama te lijken.  Ook Zeeland zullen we onveilig maken met de vouwfiets.  Ik hoop daar de mooie beestjes van op deze foto te ontmoeten.