Pagina's

zaterdag 8 augustus 2009

hét hotte blogonderwerp voor de Hoegaardier...

blijft toch wel ons gekasseid 'monument'(?) de Kouterhof. Op de blog van het Nieuwsblad is het weer zover : http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=BLRBI_20090802_009&PostCode=3320 de ene is dol op de kasseiweg, de andere nijdig. Een paar jaar geleden is er op het Nieuwsblad nog een blog-polemiek ontstaan met leuke schuilnamen zoals o.a. de kasseikusser (het was een kus-ster trouwens, want ik heb haar toen ontmaskerd en ik denk niet dat ze veel fietst). Ik geef toe : ik geraak er met de fiets ook niet op. Maar er zijn 2 geweldige fietsalternatieven langs onze mooie holle wegen : Ofwel langs hetgeen mijn kinderen 'Six Flags' noemen, Egypte eigenlijk, ofwel langs de Carroussel naar omhoog. Spijtig genoeg altijd bergop naar Hauthem of Meldert, daar ontkom je niet aan. En wat betreft het autoverkeer : die zouden zich best aan de snelheidsregels houden ! Vraag : Waarom heet ten huize Landsheere-Lefevre de fietsweg in Egypte, richting Meldert 'Six Flags' ? Antwoord : dit is (in de bergaf) leuker dan de pretparkattractie Six Flags, soort roetsjbaan... Je moet het maar eens proberen. Ik ben er zelf ook dol op !