Pagina's

zaterdag 26 december 2009

Jaaroverzicht 2009 op komst

Vorig jaar heb ik ook een jaaroverzicht gemaakt en dat is wel leuk om achteraf opnieuw te lezen. Dus doe ik dat nu maar opnieuw.
Pas als je een jaaroverzicht probeert te maken, zie je wat voor een vruchtbaar jaar het geweest is. In volgende berichten zal ik mij beperken tot mijn eigen beleidsdomeinen, maar dan nog is het veel te veel om op te noemen.
Eerst en vooral toch een speciale vermelding voor zuster Jeanne Devos (foto) die over haar werk in India kwam vertellen in het parochiecentrum. Een zeer boeiende vrouw.
In 2009 werden ook eretitels toegekend : Wijlen Frans Huon werd ereburgemeester en Cyriel Vandermolen werd ereschepen.
Clara Bessemans werd als eerste vrouw opgenomen in de orde van Sint-Gorgonius.
Ook hele straffe kerels waren Kris en Yves die voor het goede doel naar Firenze zijn gefietst.
En Hoegaarden werd straffe streek gemeente, maar eigenlijk waren we dat voordien ook al. Alleen wisten ze dat op de provincie nog niet.