Pagina's

zondag 4 september 2011

worden de volgende verkiezingscampagnes van achter de computer gevoerd ?

Voor de gemeenteraadsverkiezingen in Leuven zal de campagne volgend jaar wel erg 'e' zijn.  Notoire (ex)schepenen die vroeger beweerden dat ze nooit zouden instappen in de nieuwe media, zijn nu toegetreden tot Facebook en Twitter.  Ongeveer het ganse Leuvense schepencollege kan je nu via de sociale media bereiken.
Zelfs Louis Tobback heeft een Facebookpagina, maar ik heb zo een vermoeden dat hij die niet zelf bijwerkt....
Vergeleken met Leuven hebben Hoegaardse politici dan nog een digitale inhaalbeweging te maken.  Maar Hoegaarden is natuurlijk Leuven niet.  In Hoegaarden kan je als politicus nog veel persoonlijk contact hebben, dat is trouwens nog steeds het leukst.  Maar het ene kan het andere aanvullen... Bovenop het persoonlijke contact schakel je de e-media in.  Zelf gebruik ik Facebook vooral als ik iemand snel wil bereiken en ik heb bv geen contactgegevens.   Of... waar facebook erg sterk in is, dat is in het promotie maken voor evenementen.  Of... om met burgers te discussieren over bv verkeersveiligheid, netheid en al de rest waar burgers al eens graag hun zegje over doen.  De wereld is veranderd door de nieuwe media.  Burgers bepalen mee het beleid via al deze kanalen.... en dat is maar goed ook.  De tijd dat alleen de politicus het voor het zeggen had, is voorbij.  Het is trouwens één van de basisstellingen van de G1000.  Internet heeft de wereld veranderd en ik zou durven zeggen.... verbeterd.