Pagina's

donderdag 13 oktober 2011

Hoegaardse studenten willen meer (echte) witte van Hoegaarden in Gent (en Kortrijk)

Onze jongste dochter (in Gent op kot) had er al over geklaagd.  De buurtwinkels in Gent verkopen geen Hoegaarden !!  Ik ben een paar weken geleden, toen ik voorbij Gent moest, dan maar een bakje Hoegaarden op haar kot gaan deponeren.
Maar de zoektocht naar het witte bier in de studentensteden wordt voortgezet.  Er wordt zelfs al geproefd van de namaak.  Vanzelfsprekend kan je de conversaties hierover volgen op Facebook tussen de vrienden die in Gent en Kortrijk op kot zitten.

Een vriend die in Kortrijk studeert :

'Van alle bieren die ik in Kortrijk binnen gegoten heb, komt Wittekerke het dichtst in de buurt van Hoegaarden. Heerlijk fris wit biertje als de GB op de hoek van de straat geen Hoegaarden biedt. ;)'

Waarna er een hele discussie komt met de conclusie dat het toch niet zo lekker is als de Witte van Hoegaarden....

Ik vermoed dat ik binnenkort een nieuw bakje bier mag transporteren naar Gent.  Met écht wit bier.  Van Hoegaarden !