Pagina's

vrijdag 29 juni 2012

Over bloggen - wat een leuke, persoonlijke blog heb ik ontdekt ! (van de topambtenaar van Kind en Gezin)

Het doet mij plezier als topambtenaren zoals Fons Leroy (Administrateur-Generaal van VDAB) een persoonlijke blog onderhouden.  Een veel gelezen blog trouwens, waar ik als 'kleine garnaal'blogger wel een beetje jaloers op ben, zowel omwille van het aantal lezers als omwille van de goed geschreven posts.
NOG meer plezier doet mij het feit dat we net in een nieuwsbrief van Kind en Gezin te lezen kregen dat ook Katrien Verhegge, Administrateur-Generaal van Kind en Gezin, een persoonlijke blog onderhoudt.  Goed geschreven, met haar eigen visie op gender en opvoeding : http://katrienverhegge.wordpress.com/
Ik vond vooral het artikel 'Vrouwen mogen geen ballen' hebben (over het interview met Gert Verhulst dat in de Humo heeft gestaan) erg herkenbaar.  Zelf heb ik toen ook erg verbolgen op mijn blog gereageerd op de oubollige ideeën van zo'n jonge man (en dat ik nooit meer naar Samson en Gert zou kijken, wat niet moeilijk is, want ik weet zelfs nog niet hoe ik mijn digitale TV moet aanzetten….).
De blog van Katrien is een aanrader.   Katrien geeft haar persoonlijke kijk of opvoeding en alles wat ermee te maken heeft, haar 'ongezouten mening' soms ook.  Bloggen relativeert 'het leven zoals het is' een beetje.  Ik hoop dat Katrien net zo veel plezier aan haar blog beleeft als ik.