Pagina's

zaterdag 13 oktober 2012

Vandaag dag van de politeke autocaravaan

Nieuwe Hoegaardiers vinden het een rare gewoonte (dat vond ik 6 jaar geleden ook).  Niet-Hoegaardiers vinden het folkloristisch.  Ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk cultureel (verkiezings)erfgoed is. De 3 politieke partijen die momenteel in de gemeenteraad zetelen, organiseren de dag voor de verkiezingen een auto-optocht.  En het zijn niet alleen auto's die meerijden, maar ook andere voertuigen op 4, 3 of 2 wielen.  Ambiance verzekerd.  Zelf heb ik mijn 'moesjmobiel' gisterenavond nog omgetoverd tot een vrouwenkar.   Kom zeker kijken.   CD&V Hoegaarden (en aanhang!) komt u begroeten in uw dorpskern en afgelegen buurt.
Dit is de route in grote lijnen :
voormiddag : Elst, Tommestr, kluisveld, Albertlaan.... enz enz ....Bley, Altenake, OUTGAARDEN, Rommersom, Café De Brug , Kouterhof
namiddag : Hauthem, MELDERT , café's Meldert, HOKSEM, Paenhuys, vanaf dan : Brem, Venetieaen, Kapittelhuys, Nieuwhuys, Klup.
Mijn deelname aan het Hoegaards dictee ('s avonds in het Kouterhof) heb ik moeten delegeren aan de 2 slimste van mijn huisgezin, omdat ik er niet tijdig zal geraken.  Maar ik zal wel komen supporteren !
Kom ons begroeten in je straat (we doen ook de kleinste aan, zoals de Keulenstraat, Doornestraat) of kom langs in één van de cafés die we bezoeken.