Pagina's

donderdag 15 november 2012

De meest vreemde vergadering als schepen had ik gisterennamiddag

Het was vreemd, maar aangenaam, een rij-vergadering in de auto van een inwoner.
Ik had een afspraak over Hoegaardse aangelegenheden met een vrouw die het nog veel drukker heeft dan ik.  Ze was aan het werken voor het werk, bezig in het huishouden en ondertussen nog aan het babysitten.   En ze moest ook nog dringend weg.
Dan ben ik maar meegereden naar al haar afspraken die ze had en hebben we de vergadering al rijdend gehouden.  Ondertussen raakte haar werk gedaan, en tijdens het rijden konden we bespreken waarover het ging.  Zeer efficiënt.
In plaats van een zitdag kan ik misschien beter 'meerijmomenten' organiseren.  Het is eens iets anders.  Er is ooit een Limburgse SPA-minister geweest waar je via zijn website kon intekenen om mee te carpoolen naar Brussel.  En ondertussen kon je als burger je mening geven of vragen stellen.
Meer creativiteit in de politiek.  Het moet kunnen....