Pagina's

vrijdag 5 juli 2013

Ik ben er 3 weken tussenuit.....

Rugzak, stapsandalen, muggenzalf, hoogteziektepilletjes enz... alles in orde.  Morgenochtend richting Lima (Peru)
Een prachtige rondreis gaan we maken, gewoon Peter en ik (en elk met onze rugzak).
Op de foto zie je een eiland op het Titicacameer, het hoogst gelegen meer ter wereld (3800 meter) waar we een dagje bij bewoners gaan slapen.  De eilanden zijn gemaakt van riet, net als hun huizen, bootjes, enz.   Er wordt elke dag opnieuw riet bijgelegd opdat de eilanden kunnen blijven bestaan.  Deze regio is vooral gekend omwille van de textielnijverheid.  En.... als een man wil trouwen, moet hij bewijzen dat hij een muts kan breien.  Ook de zaklamp moet mee, want op die eilanden hebben ze geen electriciteit.
Mijn plan is om heel af en toe een reisblog bij te houden.  Of dat zal lukken, betwijfel ik ten zeerste.  Onze mobiele apparaten worden in Peru uitgeschakeld - veel hangt af of we vlot aan de bak komen in een internetcafé.  ALS het lukt, staat het op deze Hoegaardse blog.

Ik wens jou ook een deugdzame vakantie, samen met wie je lief is.