Pagina's

dinsdag 2 juli 2013

The Stones van Hoegaarden... er is van alles moois op komst - samen met ons Regionaal Landschap

Dat niet alleen ons bier een toeristische troef is in Hoegaarden, dat wist u al.  En dat het regionaal landschap veel aandacht voor onze stenen heeft ook.  Onze witte, onze kwartsiet, het versteend bos... we hebben het allemaal.
Momenteel werkt het Regionaal Landschap aan een geofietsroute.  Op de fietskaart zal je icoontjes vinden voor plaatsen van :
- natuurlijke ontsluiting gesteente (bv in een holle weg)
- oude groeves
- natuurstenen in gebouwen.
Er zijn ook andere grote plannen, maar daar vertel ik meer over zodra het concreter wordt.  Om u al nieuwsgierig te maken, kan ik van één plan al een tipje van de sluier oplichten, want ik vind het een geweldig verhaal, je zou er een detective kunnen over schrijven.  Het gaat hem over een grote steen die wij hebben en een bepaalde stad wil hebben om iets mee te doen... Rarara... waarover zou ik het hebben.... Wordt vervolgd.
De laatste tijd verbaas ik mij meer en meer over de creativiteit van de mensen.    Ik vermoed dat dit ons onderscheidt van de dieren.