Pagina's

dinsdag 10 december 2013

Mijn collega doet het met flessen

Duurzaamheid en milieubewust spelen is een belangrijk element in de pedagogische visie van Landelijke Kinderopvang.
Zo wordt er bij Stekelbees bijvoorbeeld veel geknutseld met afgedankt materiaal.
Een topper op dit vlak is toch wel zeker mijn collega op kantoor, die de mooiste dingen maakt van afgedankte petflessen.
(vandaar dat ik mijn petflessen altijd mee naar Wijgmaal sleur in plaats van ze in mijn PMD-zak te gooien).
Haar nieuwste creatie is dit oorbellenrekje. Gemaakt van de onderkant van petflessen (en een oude brochette). Mooi, milieuvriendelijk en... een goedkoop cadeautje onder de kerstboom.
Van de rest van de fles maakt ze gewoon een hangend vaasje. Niets van de fles gaat verloren.
Probeer het zelf maar eens. Het is niet moeilijk.