Pagina's

vrijdag 5 september 2014

Regionaal Landschap Zuid-Hageland doet het met de Gete

Regionaal Landschap Zuid-Hageland, waar Hoegaarden deel van uitmaakt, heeft iets met de Gete.
Eerste festiviteit is het grote Getefeest in Linter.  Daarvoor maak ik niet te veel promotie want op 14 september is er in Hoegaarden ook veel te doen (Plantenmarkt en landbouwdag).
Waar ik wél promotie voor maak, is het Getecafé in Hoegaarden.  Je vindt alle Getecafés trouwens in de landschapskrant die vandaag in je bus is gevallen.
Op woensdag 22 oktober om 20 u is het Getecafé in 't Nieuwhuys in Hoegaarden.  Het zal gaan over hoe bieren en stenen over de Gete werden vervoerd en hoe het zat met het transport op de oude treinlijn.
Er zijn ook Getecafés in Geetbets, Tienen, Linter, Zoutleeuw en Landen.   Er is een drankkaart voor de trouwe Getefans.
Zelf ben ik ook een echt Getemeisje.  In Wange (Landen) ging ik quasi elke dag eens naar de kleine Gete kijken.  In  Hoegaarden woon ik vlak bij de Grote Gete.  Liefst van al zou ik de Gete eens bevaren per kajak.
Meer info : www.rlzh.be of in de landschapskrant.