Pagina's

maandag 16 februari 2015

Aalst carnaval, sfeerbeeldjes in de Standaard

Aalst Carnaval, het is erfgoed én ik ben getrouwd met een echte 'Ajuin', vandaar de speciale vermelding van Aalst Carnaval.  Het toeval wil dat Peter, sinds hij mij (beter) leerde kennen (we waren toen 19) ineens niet meer naar Aalst Carnaval wou gaan.  Niet naar de stoet, niet naar de 'voil jeannetten' enzovoort.  Ik denk... schaamte (?)   Nochtans, verkleden is helemaal mijn ding.  In Hoegaarden was ik verkleed voor de Slag en voor de duckrace. Op het werk... ja daar verkleden we ons op elk feestje of zelfs ernstige activiteit (verkleden als 'pedagogisch instrument').  En op de legendarische (helaas afgelopen) familiefeestjes van de nonkels en tantes Lefevre, werden er verkleed sketchkes gespeeld op het podium van de parochiezaal. 
Misschien moet ik volgend jaar toch eens naar Aalst Carnaval.
Sfeerbeeldjes van Aalst vind je hier :
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150216_01532023