Pagina's

vrijdag 22 mei 2015

De belletjes rinkelen weer in de straten (voor 'met belgerinkel naar school')

Als schepen van leefmilieu ben ik erg fier op de Hoegaardse scholieren en juffen.  Aan de actie 'met belgerinkel naar school' wordt massaal meegedaan.  Ik merk het als ik 's morgens in mijn auto stap in de Bleystraat : er zijn zeer veel jonge fietstertjes op weg naar school.

En... dit jaar zullen we het feestelijk eindmoment van de actie  (24 juni) op dezelfde manier doen als vorig jaar : PIMP JE FIETS  : iedereen mag dan met een gepimpte fiets naar school komen en we houden een modeshow op de gepimpte fiets.  Met een prijs voor de mooist gepimpte fiets.  Zelf pimp ik dan ook met fiets, samen met onze duurzaamheidsambtenaar.  Nu nog de schepenen van onderwijs en mobiliteit zo gek krijgen dat ze het ook doen....  Volgens mij vonden ze het idee vorig jaar een beetje 'girly'. Maar soit, girly of niet, het was zeer leuk. 
De actie heeft als bedoeling om de fiets te gebruiken voor het schoolverkeer.  Het past helemaal in ons gemeentelijk klimaatplan (minder CO2).

Op de foto's :
de fietsmodeshow op de rode loper in Mariadal (links) ;
juf Bieke van de gemeenteschool had haar fiets ook gepimpt (rechts)