Pagina's

vrijdag 10 februari 2017

op stap voor de biermaand in Hoegaarden








Zo fier om schepen te mogen zijn in dit mooie dorp.  De missie was : aan Line, die nog niet zo lang in dienst is als toeristisch ambtenaar, wat uitleg geven over het historisch brouwleerpad.  Nog steeds zeer interessant, maar het verdient een 'pimp'beurt.  Terzelfdertijd controleerden we de staat van de bordjes.  Je kan de brochure nog steeds afhalen in het toeristisch infopunt. Gratis.
Vanzelfsprekend kon ik het niet laten om hier en daar af te wijken van het rechte pad.  Daarvoor zijn we ook vrouwen natuurlijk.  Zo heb ik Line het Mariadal met de prachtige kloostertuin leren kennen.  Let vooral op het historisch betonnen ornament in de vorm van een krokodil.  Spijt dat ik niet meer tijd heb.  Ik denk dat ik een goede greeter of gids zou zijn.  En als ik meer tijd had, zou ik nog een paar boekjes over Hoegaarden schrijven.


Over de activiteiten in de biermaand lees je meer in ons volgend infoblad.