Pagina's

zaterdag 4 maart 2017

mooie avond op de sterrenkijkdagen van Capella in Meldert

Meldert was dit weekend the place to be. Gisteren naar het toneel, vanavond was ik op de sterrenkijkdagen.  Indrukwekkend.  We kunnen in Hoegaarden echt wel spreken van astro-toerisme.  Om in de sfeer te blijven heb ik een paar pakjes postkaarten gekocht met foto's van de hemel (hij bestaat!) gemaakt door de leden van Capella. Op de foto zie je :
- Rode Supermaan
- Helixnevel
- Orionnevel

Misschien, als je verjaart, krijg je wel zo'n sterrenkaartje van mij in je bus.... Of... ik kan deze kaartjes ook gebruiken tijdens politieke discussies, als gemoederen moeten bedaard worden. Dan schrijf ik er op : 'Kijk eens omhoog (maar ga eerst eens naar buiten)' en kom dan terug.

De sterrenkijkers zijn erg blij dat Hoegaarden, wat al een donker plekje was, NOG donkerder is geworden dankzij het doven van de verlichting van 24u tot 5 u.