Pagina's

zaterdag 28 augustus 2010

Hoe was het nu met 'le roi Albert' in Jodoigne ?

Prachtig evenement, de opening van 'la fête de la ruralité'. De dames schepenen van Hoegaarden waren (buiten de koning) de enigen die 'hoofdelijk' werden vermeld in de speech van Louis Michel.
En schepen Godelieve werd persoonlijk voorgesteld aan de koning en maakte van de gelegenheid gebruik om ons lekker bier aan te prijzen bij de vorst. (persoonlijke opmerking : kan Hoegaarden geen hofleverancier worden ??).
Niet alleen mijn dag was 'bewogen'. Ik moest mij depanneren met een minderwaardig fototoestel (Laura heeft mijn toestel mee in de 20kg-rugzak). Met alle gevolgen van dien : wat een prachtfoto kon worden van schepen Hardiquest tussen Louis Michel en de koning, is om één of andere onduistere technische reden mislukt.  ZIE CD&V-site.
Ik hou wel van het Jodoignse schepencollege. We hebben heel wat gemeenschappelijk. De schepen van cultuur zie ik ook wel zitten, maar ik ben vergeten te vragen van welke partij hij is. Mogelijks kunnen we binnenkort via Leader samenwerken. Er zijn plannen rond een Haspengouws leaderproject (Vlaams-Brabant, Wallonië, Limburg).