Pagina's

zaterdag 14 augustus 2010

Ultieme relatietest : zet een tent op met de verkeerde stokken en met een zaklamp met platte batterijen

Kamperen moet een avontuur blijven.   Het iglotentje dat wij meegenomen hadden op ons romantisch kampeerweekendje was van de dochters.  Ik denk dat er ooit op de Pukkelpopweide een omwisseling van stokken gebeurd is met een andere tent.  Het is moeilijk om dan bij het opstellen 'Zen' te blijven, vooral als er een paar Nederlanders aan het kijken zijn naar wat die onhandige Belgen aan het doen zijn.  Toch gelukt.
Ons tentje was 'inslaapbaar', maar stond wel helemaal niet zoals andere iglotentjes staan.    Maar so what, noch Peter, noch ikzelf zijn perfectionistisch op logistiek vlak.  's Avonds bleek ook nog dat ik de zaklamp, na het proberen, heel de tijd in de rugzak had laten branden, waardoor de batterijen plat waren.  Eens zo romantisch !
In alle geval, we hebben veel pret gehad.  Daar gaat het bij kamperen toch over....
Wat hebben we ontdekt ? Het stappen gaat sinds mijn val van de trap nog steeds niet goed.  Ik moet mij noodgedwongen 'uitschrijven' van het mooiste evenement van het jaar, de Hollewegenjogging (20ste editie).
Op de foto : Peter met landkaart in de zon, op een typisch Ardens terras, vlak bij de Baraque Michel.  Net besteld : een ouderwets 'filterke' voor 1,80 euro.   Wanneer komt er eens een boek uit met typische Ardense cafés, zoals we dat in Vlaanderen hebben van de volkscafés ?