Pagina's

zondag 22 mei 2011

Vrouwelijk Talent op het platteland, gelanceerd door minister Kris Peeters en met Mieke van 't Nieuwhuys als voorbeeld

Op 100 jaar KVLV had Kris Peeters, minister-president, de eer om de wedstrijd 'vrouwelijk talent op het platteland' aan te kondigen. Binnenkort vertel ik meer over deze wedstrijd, waarvoor je plattelandsvrouwen kan nomineren.
En wie mocht er gisteren naast minister Peeters in het panel zitten in Leuven ? Onze dorpsgenoot Mieke (van 't Nieuwhuys). Zij fungeert als voorbeeldtalent voor de wedstrijd. Vooral de organisatie van de optredens in het Nieuwhuys worden aangehaald.
Normaal had ik er kunnen bij zijn en jullie een fotootje bezorgen, maar de KVLV-madammen hadden gisteren zoveel dorst dat ik mijn 'tapshift' in het oud stadhuis van Leuven vroeger moest beginnen (ik heb nog nooit zoveel geschonken op zo'n korte tijd, het was bijna een recordpoging, maar het was wel superleuk ; 'beste teambuilding ever' met de collega's achter de gelegenheidstoog).
Het fotootje van Mieke met de minister en de oproep voor de wedstrijd 'vrouwelijk talent' volgen nog. Ze staat alvast mooi op de uitnodiging voor het panelgesprek dat ik aan mij heb moeten laten voorbijgaan...