Pagina's

maandag 30 januari 2012

Wie helpt hier de aannemer een handje ? (gezien tijdens mijn wandeling naar gemeentehuis)

De werken in de Stationsstraat zouden 2 weken stilliggen (en dat heeft niets met de staking te maken, maar wel met het weer, vermoed ik).  Maar Jimmy (foto) van het geslacht Lefevre (!) pakt zelf zijn schop om één en ander te fixen.  Ik heb niet juist begrepen wat....   
Over het geslacht Lefevre gesproken.... Jimmy is, net als ik een telg uit het geslacht van de familie Lefevre, waarvan de 'nieuwe boer' zoveel jaren geleden in de Meerstraat in Meldert toekwam, met zijn mooi paard en nog mooiere rijlaarzen.   Het mooie verhaal over zijn aankomst in Meldert (hij was een inwijkeling, vandaar 'nieuwe' boer) werd mij onlangs verteld door één van de gemeentelijke ambtenaren uit Meldert.
Zijn dochter Simonne (Lefevre) woont er nog steeds (Hof Ter Mere).  Zelf ging ik er als kind graag op familiebezoek.  We gingen dan naar 'peter van Meldert', want de 'nieuwe boer' was peter van mijn vader.
Nichtje Annelien maakt momenteel een stamboom.  We hebben nog familie in Meldert, langs moederskant deze keer.  De familie Hendrickx.  Op die manier ben ik familie van Gaston Hendrickx, oud-gemeenteraadslid Open VLD.  Maar om daar het fijne over te vertellen, moet ik de stamboom zien.  Ik ben erg slecht in familierelaties....