Pagina's

woensdag 16 januari 2013

Crème brûlée van aardappel en gerookte zalm


Tja, ik weet dat dit geen kookblog is, maar om dit gerecht niet te verliezen, zet ik het op mijn blog, dan vind ik het terug als ik eens tijd heb om te koken.
Het gerecht komt van www.aardappel.be

Ingrediënten

  • 3 grote soepaardappelen (500 g)
  • 4 plakjes gerookte zalm
  • 50 g amandelschilfers
  • 1/2 l room
  • 1/4 l melk
  • 2 eieren + 2 eigelen
  • zout, peper

Bereiding


Verwarm de oven voor op 150 °C (stand 5).
Schil de aardappelen en snijd ze in grove stukken. Doe de stukken aardappel in een kookpan en voeg er de melk en de room aan toe. Laat 25 minuten koken. Mix het geheel als een soep. Voeg dan de 2 eieren en de 2 eigelen toe.
Snijd de gerookte zalm in plakjes. Verdeel de crème brûlée over 4 schoteltjes en bak 20 minuten in de oven op 150 °C.
Bestrooi ze op het einde met amandelschilfers en zet nog even onder de grill.