Pagina's

donderdag 17 januari 2013

De gouden raad voor naïeve politici

De raad :
'Blijf naïef en blijf geloven in de goedheid van de mens (en politici), ook als je weet dat dat geloof zeer naïef is.... '
.
De raad kwam van een zeer verstandig man (geen politicus - gelukkig maar).
Rare business, de politiek.  Als de politiek een bedrijf was, was het al lang failliet. 
  
Conclusie : vermits deze raadgever veel slimmer is dan ikzelf, zal ik de gouden raad maar opvolgen zeker....  Ik ben uiteindelijk nogal van 'de naïeve soort'.  Ik geloof graag in het goede van de mens en ben in hart en nieren een wereldverbeteraar, ook al weet ik dat dat toch niet lukt. En waarom lukt dat wereldverbeteren zo moeilijk  in de politiek ?? Dat heeft alles te maken met het feit dat politici anders geëvalueerd worden dan bedrijfsmensen.  Wie ooit zowel in een bedrijf als in de politiek actief is geweest, weet wat ik bedoel.
Denk er maar eens over na.  Misschien moet ik eens een filosofische blog over de politiek beginnen....   Uiteindelijk was filosofie een hoofdvak in mijn studententijd...