Pagina's

zaterdag 21 maart 2015

Het mooiste evenement van het jaar tot nu toe : de urban run in Zoutleeuw

Run for fun, dat was het motto in Zoutleeuw vandaag op de urban run.  Zelf de 4 km gelopen, samen met onze pastor Liesbeth : al een beetje prospectie gedaan voor als de sportregio Getevallei volgend jaar de urban run in Hoegaarden organiseert.  We zullen ons best moeten doen om Zoutleeuw te overtroeven.  Persoonlijk vond ik de piste tussen de tafels van het volkscafé én in de kloosterkapel met DJ het meest indrukwekkend.  En de verlichte bruggetjes over de Gete natuurlijk, je voelde je net in Brugge.  Ook burgemeester van Linter liep mee (hij was wel sneller dan ik, maar dat is niet moeilijk.  En Vicky, de schepen van sport van Zoutleeuw ook, dus onze schepen Havet zal moeten beginnen oefenen.  Voor de rest behoorlijk wat Hoegaardiers, een beperkte delegatie van de hollewegenjoggers en een behoorlijke delegatie van het gemeentehuis van Hoegaarden.
Foto's heb ik niet kunnen nemen.  Er was geen plaats meer in mijn trainingspakje. 
Zelf ben ik in de laatste kilometer geblesseerd geraakt : het parcours was op sommige plaatsen erg donker en ik ben in een putje terechtgekomen : resultaat : Manke poot en verrekte hamstring (ik dacht dat die op een andere plaats zat, maar soit...) De ochtendwandeling morgen in Meldert zal ik dus niet kunnen meemaken.  Wel nog samen met Liesbeth, in loopoutfit (en ongedoucht) een speciaal bier gaan drinken op de gildenavond.  Het bier was een suggestie van Wim en het was eten en drinken tegelijk.
De fantasie voor een urban run volgend jaar in Hoegaarden draait op volle toeren.  Er zit al een parcours in het hoofd én verschillende acts die door lokale muzikanten kunnen uitgevoerd worden.
We moeten minstens de urban run van Zoutleeuw evenaren.