Pagina's

zondag 17 januari 2016

Terugblik naar afgelopen week :Waar in 't bronsgroen eikenhout... en andere werk- en privégeneugten liggen weer achter ons..

Fijn weekje achter de rug, vol verrassingen zoals elke week.  Gisteren heb ik op de nieuwjaarsreceptie van Ons zelfs het Limburgs volkslied uit volle borst meegezongen. (Waar in 't bronsgroen eikenhout....'  ) .  In ons nieuw gebouw in Bilzen. Voor wie het niet kent :

https://www.youtube.com/watch?v=HieHPQKqVz4

Zelf kon ik het uit het hoofd meezingen omdat ik vroeger als kind met het CM-verbond van Limburg mee op kamp ging.

Voor de rest veel ruimtelijke ordening afgelopen week.  De voorbereidende vergadering van de kunstenaars voor Palmzondag, daarvoor heb ik moeten passen, omdat het ook gemeenteraad was.

Op privévlak tot het besef gekomen dat we onze woning ontgroeid zijn, nu we de kamers van de 2 dochters hebben heringericht.  Zowel ikzelf als Peter hebben nu elk én een bureau én een hobbykamer.  Bij Peter staan zijn gitaren er in.  Bij mij een mat om wat te fitnessen, want ik heb geen hobby's.  Ons gemeenschappelijk kantoor moet ik nog inrichten om 'binnenvallende' inwoners te ontvangen.

Erg leuk was deze week ook de bijeenkomst van KVLV 2.0. in Hoegaarden.  2.0. komt uit de digitale wereld, maar we bedoelen hiermee dat er een fundamentele verjonging en vernieuwing in KVLV Outgaarden op komst is.   Er zal veel rond duurzaamheid gewerkt worden, de korte voedselketen, afvalpreventie, upcycling.  Mijn dochter zag dat laatste al onmiddellijk zitten, ze is er een krak in (foto).  Maar... zij hoopt dat KVLV ook weer kooklessen gaat geven (de jeugd houdt  van kokkerellen!).  Binnenkort hoor je er meer over.  Vanzelfsprekend is iedereen welkom, jong en oud,.... zelfs mannen zullen geïnteresseerd zijn in sommige workshops.  Er zal worden samengewerkt worden met andere verenigingen (Femma, CM, Gezinsbond, horeca,...) en ... er zal overal gewerkt worden (in elke deelgemeente) via 'pop ups'.  We houden het wel bescheiden qua aantal bijeenkomsten, want we hebben allemaal een drukke agenda.