Pagina's

vrijdag 27 mei 2016

Dilemma - wat doe ik hier nu mee ?

De studierichting die ik gevolgd heb ('Germaanse Filologie') bestaat al een paar jaren niet meer. Ze heet nu 'master taal- en letterkunde'.  OK.   Maar ... de FAK, de fakbar van Germaanse, in de Blijde Inkomststraat in Leuven, die bestaat nog steeds en... het gebouw zou geklasseerd zijn. 
En.... morgen is er een 'bak to the fak', een reünie van fakbargangers van 30 jaar geleden.  Geloof het of niet, maar ik hoor daar bij.  Peter ook.  Wij zijn een Germanistenkoppel of een fakbarkoppel, zoals je wil.
En toch twijfel ik om te gaan.  Eerst en vooral omdat ik al een feestje heb (alhoewel in de fakbar kan je ook gaan voor een afterparty).  Ten tweede, omdat dat al zo lang geleden is.  Vanzelfsprekend lopen uitnodigingen via facebook, maar facebook confronteert je ook met het feit van hoe lang geleden dat is en hoe jong iedereen toen was en hoe oud we nu zijn. 
Wat zou ik doen ? Gaan of niet gaan ? Ik heb mezelf niet eens herkend op al die oude foto's op facebook. (hier zie je er één van op een revue in het Lido).  Misschien hoorde ik dan toch niet bij de uitgangsbrigade.  Kan best zijn.  Of ik ben zo veranderd dat ik mezelf niet herken.