Pagina's

maandag 16 mei 2016

Een beetje 'digitaal ontriefd' de nieuwe week in.

Tja, wie beweerde dat een Iphone al mijn smartphone perikelen zou ooplossen, is fout.   Mails ontvangen gaat, maar versturen niet.  Dat had als gevolg dat ik je de prachtige beelden en momenten van vorige week moest onthouden.    Memorabel was wel mijn bezoek aan het gemeentehuis in Kemmel (Heuvelland), waar 'Eigen Kweek' werd opgenomen.   Prachtige streek en... nog meer het leven zoals het is dan in Hoegaarden.  Ik zou er wel kunnen wennen.  Meer platteland kan eigenlijk niet.

Maar soit, na een kermisweekend (Meldert) ben ik weer paraat voor de nieuwe werkweek.  Die begint morgen in Leuven met een vergadering op het provinciehuis en daarna naar Kwatrecht (of all places) in het plaatselijk ontmoetingscentrum.  Bedoeling is om met de Oost-Vlaamse besturen en organisaties wat te netwerken om samen plattelandsprojecten te kunnen indienen. Oost-Vlaanderen, daar heb ik de liefde van mijn leven gevonden.  Een plattelandsproject goedgekeurd krijgen, zou dan toch ook moeten lukken, lijkt mij.

Woensdag ganse dag paraat voor de gemeente.  Eerst naar het gemeentehuis en dan samen met het kruidenvrouwtje Mieke (foto) de pastorietuin in Hoegaarden bezoeken voor Eetbaar Hoegaarden.  Hou 5 juni vrij ! 's Avonds Raad van Bestuur van Ecowerf, dat wil ik niet missen, vooral omdat we ons in Hoegaarden strijdbaar hebben opgesteld wat betreft het behoud van het containerpark in eigen dorp.

Donderdagvoormiddag wéér naar Ecowerf.   Mijn bevoegdheid 'afval' vraagt veel tijd.  Dit keer om het te hebben over de diftar-tarieven.

Vrijdag vind je mij op het gemeentehuis voor een aantal vergaderingen.