Pagina's

dinsdag 31 maart 2009

Liefde(spoëzie) in het park (vervolg)

Tja, ik krijg er niet genoeg van blijkbaar. Ik heb al een hele 'bloem'lezing om op te hangen tussen de takken van de bomen. 't Wordt tijd dat het rap Dag van het Park is (31 mei). Dit gedicht van Pablo Neruda (wereldschrijver) heb ik op mijn blog gezet om te bewijzen dat poëzie ook heel simpel kan zijn. (KISS-principe, zie bericht gisteren). Ode aan de tomaat (fragment) Op tafel in de schoot van de zomer de tomaat, ster van de aarde, duizendvoudige vruchtbare ster, die ons zijn windingen toont, zijn kanalen, zijn voortreffelijke volheid en zijn overvloed, zonder pit, zonder pantser zonder schubben of doornen, die ons het geschenk biedt van zijn onstuimige kleur en de volheid van zijn koelte. Pablo Neruda (vertaald) Misschien schrijf ik tegen de dag van het park wel zelf een 'karamellenvers' over 'de toffe peer', 'de frivole framboos' of 'Marieroos Abrikoos'.