Pagina's

vrijdag 13 maart 2009

van onze eerste minister

LENTE Rond zes uur fluiten de vogels de morgen in. Ik hoor de lente. Wie nog zou beweren dat Herman Van Rompuy geen hippe kerel is, is fout. Zijn laatst geschreven haiku 'Lente' staat op Facebook. Zelf heb ik vandaag geen tijd gehad om naar de vogeltjes te luisteren. Ben al vroeg met de auto naar Brussel vertrokken voor een 'wereldverbeterende' praatgroep. Met de auto naar Brussel gaan, is altijd een avontuur voor een meisje 'van den buiten' zoals ik. En wonder boven wonder, wat in Leuven en Tienen niet kan, is wel mogelijk in het centrum van Brussel : ik kon gratis parkeren in het midden van het centrum. Geen parkeerschijf of niks. Ook geen boete gekregen, zoals meestal in Leuven. Als schepen van leefmilieu en voorstandster van duurzame mobiliteit was het natuurlijk beter geweest om de trein te nemen. Maar mijn hectisch werkritme van vandaag met nog een paar namiddagafspraken in landelijke gebieden liet dit helaas niet toe.