Pagina's

zaterdag 18 april 2009

morgen minister en meesterbakkers

In de voormiddag zet ik mijn pet op van het werk en vertegenwoordig ik het Dienstencoöperatief op de opening van de week van de sociale economie bij IGO/Fundament. De week wordt geopend door zowel minister Frank Vandenbroucke als gedeputeerde Monique Swinnen. Eigenlijk zou ik 3 petten moeten meenemen : die van het werk, die van IGO (ik zit in raad van bestuur) en die van de gemeente Hoegaarden (ook gemeentebesturen zijn uitgenodigd).
Op de foto ons Yasmine (superblitse secretaresse) met een appel (kaars van de Vlaspit) en de 400 zakjes met koekjes van boerderij De Brabander, voor al onze personeelsleden in Vlaams-Brabant. Ik veronderstel dat minister Vandenbroucke morgen ook wel zo'n pakketje zal krijgen. In de vooravond ontvang ik vanwege het gemeentebestuur de Richemont Club op het gemeentehuis : een internationaal gezelschap van Master Bakers. Japanners, Duitsers, Turken, het wordt een 'toren van babel' in het gemeentehuis. Benny Swinnen is voorzitter van de Richemont Club Belgium én zij bestaan 50 jaar. Ik mag hun koninklijk oorkonde overhandigen. Dit moet allemaal zeer plechtig gebeuren, met sjerp en al.
Van de koninklijke oorkonde had ik ook een foto, maar die ben ik per ongeluk kwijtgespeeld. Ik zal er morgen een nieuwe nemen bij de overhandiging.