Pagina's

vrijdag 15 oktober 2010

Uitspraak van de maand (gaat over bloggen)

De uitspraak staat in het tijdschrift ‘Ondernemen’, het blad van VKW. Het was een conclusie van een studiemomoment over 2.0 (= de nieuwe sociale media, zoals Facebook, blogs en twitter…) :
Bloggen kan je vergelijken met wat er gebeurt tijdens de koffiepauze : mensen wisselen uit waarmee ze bezig zijn en wat hen bezig houdt’.
Nog een paar conclusies van deze studiedag voor bedrijven :
  • ‘Denk vooral niet dat sociale media ‘soft’ zijn : je mag er harde prestatie-indicatoren vooropstellen en meetbare ‘return on investment’ verwachten.’
  • ‘Er is geen sluitingsdag op de sociale media. Als je eraan begint, ga dan voor 100%’.
Mijn persoonlijke conclusie : Ik wil ook een blog op het werk, ik ben er ongeduldig voor, maar dat moet volgens huisstijl enzovoort. Dan loop ik binnenkort niet alleen met 2 GSM’s rond, maar dan heb ik ook nog 2 blogs te onderhouden. En dan beginnen twitteren. Misschien moet ik het slapen gewoon afschaffen ?