Pagina's

zondag 10 augustus 2014

De watertoren van Bierbeek (28 meter) krijgt mogelijks gezelschap van 7 (windturbines) van 5 keer zo hoog ? (150 meter)

De watertoren van Bierbeek, de wereldbol, is erg richtinggevend, van om het even van waar je komt.  Vanuit Hoegaarden kan je hem vanuit verschillende richtingen zien.
Actievoerders tegen de windturbines in Bierbeek, waar ook ex-burgemeester Cardoen zich bij aangesloten heeft, merken op dat de geplande windturbines maar liefst 5 X zo hoog zijn als de watertoren (zie artikel in Het Laatste Nieuws):
klikken : http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-hoegaarden/buurt-in-actie-tegen-windmolenpark-a1984160/
Hoeveel keer ze hoger zijn dan de kerktoren van Hoegaarden, heb ik geweten, maar ben ik alweer vergeten (ik dacht 2 x zo hoog als de kerktoren ?).
In alle geval, je kan nog steeds je suggesties, opmerkingen en vragen aan de projectontwikkelaar Storm/Elicio laten weten via volgende link  :
http://www.windparke40.be/

Zelf ben ik nog steeds in blijde verwachting van een visueel inplantingsplan van de projectontwikkelaar, opdat we de visuele impact vanuit verschillende richtingen kunnen zien.  Ik had al laten weten dat het geen zin heeft om opmerkingen te verzamelen als dat visuele inplantingsplan er niet is.  Elicio/Storm heeft het beloofd voor het afsluiten van de inspraakronde.  Ik ben benieuwd of ze het kunnen waarmaken.  Zo niet, hebben de opmerkingen eigenlijk geen enkele waarde, want dan is het heel moeilijk om te weten waarover je spreekt.