Pagina's

zondag 28 juni 2009

Kris en Yves onderweg naar Firenze

Dapper duo, die mannen uit Outgaarden met hun Benefietstocht naar Firenze. Je kan hun belevenissen volgen op hun website en je kan hun een berichtje sturen. http://bene-fiets-tocht.ratedg.be/ Nobel intiatief , heel mooi goed doel ook, Stichting Delacroix. En ze hebben een prachtige route gekozen. Vooral de laatste etappes liggen in één van mijn favoriete delen van Italië (Alhoewel, ik ben dol op gans Italië...). Portofino, daar ben ik met mijn grote liefde naartoe geweest toen ik zwanger was van Laura. Het St Tropez van Italië. Ijsjes kosten 10 euro per bol. Vernazza (zie foto), één van de Cinque Terre, we zijn er vorig jaar nog te voet naartoe gestapt vanuit Riomaggiore, een ander van de 5 dorpjes van de Cinque. Bijna achtergebleven, ik ben daar met te veel enthousiasme uit het water gekomen en met mijn hoofd op de rotsen gevallen. Conclusie : ik heb een keihard hoofd. Lucca : zalig fietsen op de oude stadswallen op een gehuurde tandem, ideaal voor als je lagere school kinderen hebt. Firenze : dat heeft de rest van mijn leven bepaald : de eerste keer met mijn grote liefde op reis (met de trein). Negentien jaar en zééér verliefd.
De foto van Vernazza komt van : http://www.lecinqueterre.org/hol/vernazza.php
Wil je naar de Cinque Terre, dan is Casa Lorenza in Riomaggiore absolute aanrader. Geweldig terras, zéééér persoonlijke Italiaanse service.