Pagina's

dinsdag 9 juni 2009

mysterie klokje Hauthem opgehelderd !

Er is een echte klokkenluidster (een vrouw dus) in Hauthem, zo heeft iemand gereageerd op mijn blog. Kijk maar : http://marleenlefevre.blogspot.com/2009/06/het-klokje-in-hauthem.html Het touwtje heeft dus nog wel degelijk een functie. In Hauthem komt er geen electronica aan te pas bij het klokkenluiden. En de blogmaster van het Nieuwsblad (uit Hauthem !) vroeg zich een paar maanden geleden op zijn blog af 'of er nog wel een klokje in de toren zat', want hij hoorde het nooit. Ja dus. Als de processie van Hauthem vertrekt (en aankomt), is het klokkengelui het mooiste moment. En volgende keer ga ik binnen kijken wie de klokkenluidster Véronique is. Zou ik durven vragen of ik het ook eens mag proberen ? Alhoewel, misschien gaat dit voorrecht wel over van moeder op dochter, zoals bij het apostelgenootschap van vader of zoon. Wij wonen toch in een mooi dorp... Ik geraak er niet over uitgeschreven...