Pagina's

vrijdag 26 juni 2009

You always find them in the kitchen at parties

Prijsuitreiking 'Met belgerinkel naar School'
(de brochetjes!)
Leuke milieudag gehad. We hebben het afsluitmoment 'Met belgerinkel naar school' al heel vroeg in de ochtend ingezet. Ik was als schepen van leefmilieu opgevorderd om samen met de milieu- en duurzaamheidsambtenaar groene brochetten te maken.
Volgens Kristien (onze super-duurzaamheidsambtenaar van Interleuven) viel het op dat ik geen keukenprinses was, maar dat ik toch al iets beter met keukengerief kon omgaan dan ons diensthoofd milieu.
De kinderen waren enthousiast over onze brochetjes én over de prijsjes die ze kregen omdat ze zo goed naar school hadden gefietst. Schepen van onderwijs zei (terecht) dat er meer helmpjes en fluovestjes zouden moeten gedragen worden. Dat zeg ik ook altijd tevergeefs tegen de jeugd in huize Landsheere...
En een nieuwtje... de begeleidende juf van Mariadal wist mij te vertellen dat pas is bekend geraakt dat Mariadal de Mobi Mos zou gewonnen hebben, omdat ze het ganse jaar door zo goed gefietst hebben.
Kijk vooral naar het mooie opschrift op de schort van Kristien !
Voor het ernstigere nieuws hierrond :