Pagina's

zondag 27 juni 2010

veel gemist dit weekend, maar niet het varken aan spit in Meldert

Als schepen in dit leuke dorp kan je eigenlijk nooit een weekendje weg, of je mist een heleboel leuke evenementen.
Wat heb ik gemist toen ik dit weekend met Mijn Grote Liefde aan het peddelen was (met de fiets !) aan zee ?
Roefel, Prijsuitreiking Academie én de vernissage van de dubbelexpo Schip/Schuur in Nerm. 
De foto's van de Academie kan je bekijken op de site van het Nieuwsblad, daar had Jef Rozenski voor gezorgd.   Naar de expo ga ik volgend weekend zeker eens.
Het 'gebakken varkenfestijn' voor Kom op Tegen Kanker, daar ben ik wel geraakt.  Lekker ! De 2 varkens van 110 kg elk waren met veel liefde gedurende meer dan 10 uur boven een open vuur gebakken.  Eén van de lekkerste maaltijden van het jaar, dat vonden ook mijn disgenoten, allemaal in de wei in de Keulenstraat in Meldert. 
Foto rechts beneden : Filip had met de tombola een pakket bier gewonnen, ik een fles wijn.  Het weinig zomerse hoofddeksel op mijn hoofd is de vespahelm van mijn dochter Marie.